Ømme led

24. oktober 2005

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Ømme led

Hej Helen

Nå nu må jeg lige skrive til dig igen, denne gang angående noget helt andet nemlig mig selv, jeg ved ikke om dette er ok?

Jeg har siden fødslen af min datter for snart 5 mdr siden haft rigtig ondt i nogle af mine led. Fødderne er dog de værste - specielt lige der under indersiden af fodsålen, hvor foden buer op, der gør det rigtig ondt og jeg er øm dér næsten hele tiden. Det er dog værst om morgenen, hvor jeg skal ned af en stejl trappe, og lige når jeg rejser mig op fra siddende stilling, så er det somom jeg skal træde meget varsomt.

Mit bækken laver også et eller andet. Jeg havde ikke decideret bækkenløsning under graviditeten, bare lidt problemer og fik det rettet op manuelt ...

Annonce

... via fys. Nu her har jeg (igen) problemer med at ligge på siderne og specielt når jeg har stået op længe eller lavet mavebøjninger er den gal. Det gør ondt i symfysen og begge Sacro iliaca-leddene.

Tror du at bækkenet kan være vredet skævt i forbindelse med fødslen? Jeg kan huske at de var meget obs på det på fødegangen fordi min datter jo var så usædvanlig enorm.
Måske skal det også lige siges at jeg er hypermobil.

Håber at det er ok at jeg skriver om noget lidt andet....

Kærlig hilsen
Camilla

PS Ferien gik godt - selvom far og datter blev godt forkølede. Sofia var helt fantastisk hele ugen og mest af alt på flyveren. Måske hun skal være stewardesse? Men tak for de gode råd - de hjalp...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2