Brev:
Amning om natten - 6 mdr.
24. oktober 2005
Alder:
6 mdr.
Amning om natten - 6 mdr.
Jeg har en søn på 6 mdr. Han vejer 9.2 kg og måler 74 cm.
Indtil for ca 3 uger siden har han sovet rigtig godt om natten. Ca 10-11 timer kun afbrudt af 2 måltider. Jeg ammer stadig og har rigelig mælk. Han får ½ dl. øllebrød eller grød om middagen og ½ dl. kartoffel-gulerodsmos til aften. Resten af døgnet bliver han ammet.
Mit problem er, at han nu er begyndt at spise ofte om natten. Han kommer i seng ca kl 20 og spiser så kl. 01, herefter spiser han ca hver 2. time resten af natten. Han er virkelig sulten og 'suger igennem' ca 10 minutter, hvorefter han sover videre med det samme.
Mit bud er, at eftersom han er en stor dreng, så bliver han nok ikke længere mæt så længe af brystmælken!? Ville gerne give ham en flaske vælling inden han bliver puttet, men han vil IKKE have flaske. Vi har førsøgt med div. forskellige slags sutter til flasken, men han vil have bryst.
Han er ellers en rigtig glad lille dreng, som stortrives, men det giver jo en noget afbrudt søvn for os begge, at han efterhånden spiser så hyppigt om natten.
Håber du kan hjælpe os
Tak for en god brevkasse
Med venlig hilsen
HH