Svar: Hoste - 11 mdr.
25. september 2005
Alder:
11 mdr.
Kære Lise
Det hører desværre ofte med til institutionsstart at børnene bliver forkølede, hoster og lignende.
Det er fint at du har haft din datter til læge, men når hosten har varet så længe og der ingen effekt er af den medicin, du har fået til hende, så synes jeg det vil være helt relevant at få tid til hende hos lægen igen.
Der findes mange forskellige muligheder med hensyn til hostestillende medicin og der er også forskelligt at gøre, hvis der er tale om astmastisk bronkitis. Det kan jo også være at hun har udviklet en lungebetændelse eller lignende, som skal behandles med antibiotica.
Vurdering af ovenstående kan kun ske, hvis hun ses af en læge og derfor er mit råd at du får en tid hos egen læge.
Honning anbefales ikke før 1 års alderen, men varm mælk kan være udmærket og du kan også forsøge med kamillete med lidt sukker.
Når hun sover så sørg for at hendes hovedgærde er let eleveret, således at hun ligger lidt højt med hovedet. Ikke i form af en hovedpude, mere ved at komme et ringbind eller to under madrassen i hovedenden, eller komme et par bøger under benene af sengen.
God bedring med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske