Svar: Hydrocortison
31. marts 2005
Alder:
5 mdr.
Kære Lise
Hydrocortison, binyrebarkhormon, locoidcreme osv. er der mange som er bange for og det er også et præparat som har voldsomme bivirkninger, hvis man lider af en kronisk sygdom og derfor har brug for det dagligt.
Det er dog også et fantastisk middel og du skal bruge det som en kur, der varer i de ti dage, som lægen har foreskrevet. Det lyder helt korrekt og jeg ville ikke være bekymret i forhold til din amning.
Jeg synes dog du skal passe på ikke at komme dine fingre i hendes mund i de ti dage du smører med creme, men forsøge at trøste eller aflede hende på anden måde.
Håber cremen hjælper dig:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske