Svar: Sove ude ved let tp-forhøjelse ?

28. januar 2005

Kategori:
Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Kristine

Børn må aldrig sove ude, hvis de har feber! Man kan så diskutere hvorvidt 37,6 er feber - men da du synes at hun virker sløj i forhold til vanligt, så synes jeg bestemt ikke at du skal lægge hende ud. Hun skal være hvor du hele tiden kan have opmærksomheden på hende og reagere på hver mindste lyd hun laver.

Alternativt kan du lægge hende på et værelse, hvor vinduet kan stå på klem, således at der er frisk luft og køligt i værelset, uden at hun får træk.

Med hensyn til erstatning, så stilles der høje kvalitetskrav til alle erstatninger i Danmark og der findes således ikke dårlige erstatninger herhjemme. Med hensyn til kvaliteten er der derfor ikke noget i vejen for at skifte imellem de forskellige ...

Annonce

... produkter.

Det er dog min oplevelse at mange børn har tendens til hård mave, når de får erstatning og at dette kan forværres, hvis man skifter produkt hele tiden. Man kan sige at det ligesom kan være 'nemmere at styre' hvis barnet får det samme. Der er dog også familier som har stor glæde af at give f.eks. både den grønne allomin og den blå allomin - på den måde holdes deres barns mave sig igang.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Hvis du har flere forskellige præparater stående derhjemme og det drejer sig om at de skal bruges, så der ikke går noget til spilde, så kan du forsøge. Men når du herefter skal købe nye produkter, så ville jeg foretrække at holder mig til 1 eller højst to forskellige produkter.

Fortsat god bedring med hende og fortsat held og lykke.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene