Svar: Sove ude ved let tp-forhøjelse ?
28. januar 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Kristine
Børn må aldrig sove ude, hvis de har feber! Man kan så diskutere hvorvidt 37,6 er feber - men da du synes at hun virker sløj i forhold til vanligt, så synes jeg bestemt ikke at du skal lægge hende ud. Hun skal være hvor du hele tiden kan have opmærksomheden på hende og reagere på hver mindste lyd hun laver.
Alternativt kan du lægge hende på et værelse, hvor vinduet kan stå på klem, således at der er frisk luft og køligt i værelset, uden at hun får træk.
Med hensyn til erstatning, så stilles der høje kvalitetskrav til alle erstatninger i Danmark og der findes således ikke dårlige erstatninger herhjemme. Med hensyn til kvaliteten er der derfor ikke noget i vejen for at skifte imellem de forskellige produkter.
Det er dog min oplevelse at mange børn har tendens til hård mave, når de får erstatning og at dette kan forværres, hvis man skifter produkt hele tiden. Man kan sige at det ligesom kan være 'nemmere at styre' hvis barnet får det samme. Der er dog også familier som har stor glæde af at give f.eks. både den grønne allomin og den blå allomin - på den måde holdes deres barns mave sig igang.
Hvis du har flere forskellige præparater stående derhjemme og det drejer sig om at de skal bruges, så der ikke går noget til spilde, så kan du forsøge. Men når du herefter skal købe nye produkter, så ville jeg foretrække at holder mig til 1 eller højst to forskellige produkter.
Fortsat god bedring med hende og fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske