Svar: Opkast - 19 mdr.
28. januar 2005
Alder:
19 mdr.
Kære Iben
Hvor er det dog synd for den lille dreng:o(
Det lyder bestemt som om at han reagerer på noget han har spist og det kan sagtens være dejen, han har spist i går (det lyder eller lækkert med hjemmelavet pasta). Som regel varer sådan noget kun et døgn og der kommer ikke feber.
Hvis det fortsætter og han bliver sløv og får feber, så må du tage ham til lægen.
Det er rigtigt at det er meget vigtigt at han får væske nok. Og derfor er det også vigtigt at du bare giver ham, hvad han har lyst til. Mælk og mælkeprodukter er udmærket, både når man kaster op og har diarré. Hvis du kan give ham lidt neutral yoghurt som A38 vil det kunne give lidt ro i maven. Juice er ikke rart at kaste om, men det er tilgengæld en god idé at drikke æblejuice, hvis man har diarré, da indholdet at natrium og kalium er stort i æblejuice, og det mister man nemt.
Det kan også være en fordel at give ham frugt, evt. reven æble, måske banan - igen hvad han har lyst til.
Rigtig god bedring med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske