Svar: Trådet slim ud af munden
16. januar 2005
Alder:
5 mdr.
Kære nedkørte Mor
Jeg ville ønske at jeg kunne give dig årsagen til jeres lille drengs problemer, men det kan jeg desværre ikke.
Den hyppigste årsag til slimdannelse hos små børn, som jeg umiddelbart kender til, er hos børn med astma og allergi, men også børn som udsættes for passiv rygning ved man kan blive generet af slimdannelse.
Det lyder som om at I bliver fulgt af lægerne og at disse gør hvad de kan for at udrede jeres lille dreng. Din beskrivelse nu tyder jo på at han har en eller anden form for infektion i kroppen. Jeg går udfra at lægerne har taget en masse blodprøver for at udrede ham nærmere.
Med hensyn til reflux, så er det rigtig at man behandler dette med losec. Det kan dog være en god idé at sikre sig at barnet har reflux, da medicinen jo ellers ingen effekt vil have. Da jeg kan se at du bor i københavnsområdet, vil jeg foreslå dig at tale med lægerne på Glostrup Sygehus børneafdeling, da jeg ved at man på glostrup laver specile målinger for at udrede børn for reflux. Du kan evt. tale med egen læge om at blive henvist dertil. Nogle gange er det meget godt at få 'andre øjne på sagen'.
Jeg ønsker jer det bedste fremover og rigtig meget held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske