Svar: Dræn og søvn?
23. december 2004
Alder:
18 mdr.
Kære Pia
Umiddelbart vil jeg sige at det er normalt at der fortsat kommer lidt væske fra øret, efter at drænet er lagt og det er også helt normalt at din datter ikke bryder sig om at du rører hendes ører.
Hvis det fortsætter skal du naturligvis være opmærksom på om drænet bliver ved med at sidde på plads, eller om det ryger med ud. Det sker at drænet ryger med ud og i givet fald må du få hende tjekket hos ørelægen igen.
Det at hun ikke fra dag 1 sover godt om natten kan skyldes flere ting. Både hendes alder og drømme, men også at hun har været i narkose og det kan være en lidt voldsom oplevelse, for sådan en lille størrelse.
Jeg tror at din datter har brug for lidt ekstra tryghed i øjeblikket og at det hele vil ændre sig med tiden. Tålmodighed er en dyd:o)
Rigtig god jul til dig og din familie.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske