Dræn og søvn?

23. december 2004

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Dræn og søvn?

Hejsa!

Min datter på knap 1½ år fik dræn igår. Og idag har det både blødt og væsket - nok mest væsket.

Jeg kan ikke umiddelbart få lov til at fjerne de blodige rester i det ydre øre, det lader til at hun er meget følsom - og måske lidt generet af det?? Hun piller sig i hvert fald i ørerne. Jeg ved godt at meningen med drænet er at væske skal have mulighed for at flyde, men når det lige er blevet "tømt" - så burde det vel reelt ikke fortsætte?

Nå men i hvert fald er hun ikke meget for at sove - eller falde i søvn. Her til aften vågnede hun med en klagesang uden lige... og helt ærligt, jeg var faktisk i tvivl om hvorvidt jeg skulle reagerer eller ej, for hun er ikke helt vågen.

Kan hun have ondt i ørerne? - Eller er det mon bare onde drømme?

Ligenu sover hun ved siden af mig.... IGEN!! Det lader til at det er det eneste sted hun vil ...

Annonce

... sove i øjeblikket. - Og jeg ved ikke helt om jeg skal slå igennem og tage kampen op ligenu - eller bare accepterer at sådan er det i øjeblikket?

Jeg har tidligere skrevet omkring mine tvivl mht. dræn eller ej. Men i beg. af december blev vi enige om, at der nok ikke var anden udvej. Hun virker glad nok, men jeg kan ikke lide at det væsker sådan - og heller ikke, at jeg ikke kan komme til hendes ører. - Er det en normal reaktion?

Selve indgrebet forløb okej, der var en masse væske, så det var meget godt tidsmæssigt. Hun reagerede ret voldsomt på narkosen - var nærmest stikhysterisk i en lille time efterfølgende, så det var lidt hårdt.

Hvis du skulle være i tvivl - så går dette mest på spørgsmålet om søvn. For vi har i en længere periode haft en lidt urolig nat - og indtil i aften troede jeg, at det var pga. ørerne....

Kærlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!