Brev:
Dræn og søvn?
23. december 2004
Alder:
18 mdr.
Dræn og søvn?
Hejsa!
Min datter på knap 1½ år fik dræn igår. Og idag har det både blødt og væsket - nok mest væsket.
Jeg kan ikke umiddelbart få lov til at fjerne de blodige rester i det ydre øre, det lader til at hun er meget følsom - og måske lidt generet af det?? Hun piller sig i hvert fald i ørerne. Jeg ved godt at meningen med drænet er at væske skal have mulighed for at flyde, men når det lige er blevet "tømt" - så burde det vel reelt ikke fortsætte?
Nå men i hvert fald er hun ikke meget for at sove - eller falde i søvn. Her til aften vågnede hun med en klagesang uden lige... og helt ærligt, jeg var faktisk i tvivl om hvorvidt jeg skulle reagerer eller ej, for hun er ikke helt vågen.
Kan hun have ondt i ørerne? - Eller er det mon bare onde drømme?
Ligenu sover hun ved siden af mig.... IGEN!! Det lader til at det er det eneste sted hun vil sove i øjeblikket. - Og jeg ved ikke helt om jeg skal slå igennem og tage kampen op ligenu - eller bare accepterer at sådan er det i øjeblikket?
Jeg har tidligere skrevet omkring mine tvivl mht. dræn eller ej. Men i beg. af december blev vi enige om, at der nok ikke var anden udvej. Hun virker glad nok, men jeg kan ikke lide at det væsker sådan - og heller ikke, at jeg ikke kan komme til hendes ører. - Er det en normal reaktion?
Selve indgrebet forløb okej, der var en masse væske, så det var meget godt tidsmæssigt. Hun reagerede ret voldsomt på narkosen - var nærmest stikhysterisk i en lille time efterfølgende, så det var lidt hårdt.
Hvis du skulle være i tvivl - så går dette mest på spørgsmålet om søvn. For vi har i en længere periode haft en lidt urolig nat - og indtil i aften troede jeg, at det var pga. ørerne....
Kærlig hilsen
Pia