Nytårs aften

27. december 2004

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nytårs aften

Hej Helen

Så er vi kommet over julen og sikke det tager på en lille pige på 7 måneder:-/ Men det var jo nogle hyggelige dage og vi ser frem til de kommende år med stor glæde:-)

Men hvordan med nytåret? Vi får lidt gæster med 2 børn så der bliver lidt mere liv i hjemmet end normalt, men det tager vi som det kommer. Det går jo bedst, når det er på egen hjemmebane:-)

Vi bor på landet og har endnu ikke rigtig hørt noget bang og brag fra fyrværkeriet og vi tænker lidt hvordan vi skal gribe ...

Annonce

... det an når dagen/natten kommer? Hvis hun bliver bange er det jo klart nok, men skal vi prøve at vende bragene til noget sjovt og grine så hun kan se på os at der ikke sker noget? Eller skal vi vise hende at det er ok hun er bange for det er jo heller ikke sjovt med så høje lyde? Ligsom ligge tonelejet på den forstående måde? Jeg syntes det er lidt svært! Vi vil jo gerne komme igennem nytåret på en positiv måde.

Jeg håber du kan gi lidt råd til os.

Glædelig bagjul og godt nytår.

Hilsen Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.