Svar: Nedsat appetit 7 mdr
9. december 2004
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Det at din dreng har haft temperaturforhøjelse igennem en uges tid, tyder ikke på at det er tænderne, men snarere at han har fået en infektion,- måske en forkølelse. Selv om det ikke er en høj temperatur (man kalder det subfebril) kan jeg dog ikke lade være med at bide mærke i at du nævner at han tager sig til ørerne, så måske var det en idé lige at få lægen til at se på ham.
Han sover dog godt, hvilket dog plejer at være tegn på at det ikke drejer sig om øreproblemer, men at få ham tjekket en gang ekstra er trods alt bedre.
Det bedste du i øvrit kan gøre er at tilbyde ham små, hyppige måltider, som appellere i farver til synet og dermed virker indbydende. Sørg for ikke at presse ham og se om han så ikke får interessen igen. Rent madmæssigt lyder han jo til at være rigtig godt igang, når han i en alder af 7 mdr. kan spise rugbrødshapsere:o)
Jeg tror det er en fase og at du skal væbne dig med tålmodighed. Evt. konsultere lægen, hvis han fortsat har feber i morgen.
Har du prøvet at give ham et stykke agurk? Det er et gammelt husmoderråd mod ømme gummer.
Fortsat held og lykke og god bedring med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske