Brev:
Super søvn!
11. december 2004
Alder:
6 mdr.
Super søvn!
Hej Helen
Jeg synes blot, at du skulle høre, hvor skønt det går. Vi fulgte dit råd om ikke at lade den lille tage de lange søvn-stræk om formiddagen, har vækket ham efter 2 timer og givet grød. Det er bare SÅ godt. Vi har stort set fået vores nattesøvn igen. Han falder stadig tidligt i søvn (18.30) og vågner omkring kl. 4. Vi prøver dog at strække den med 5 min hver aften i håb om, at det også virker i den anden ende. Nogen gange kan han faktisk godt falde i søvn igen, både med og uden ammetår.
Det går faktisk så godt, at han i nat fx sov fra 18.30-2.30 uden nogen opvågning overhovedet. Ikke en gang et lille pivs. Det har han gjort et par gange nu, så vi har besluttet, at det må være tid til at skære natamningen fra. Han fylder 6 mdr om 14 dage, så det skulle der ikke være noget i vejen for. Denne proces til forvandling startede vi med 1. dec. og der gik ikke mange dage før vi fik sammenhængende søvn!
Så er det jeg har tænkt på: Hvor længe skal jeg styre hans lure om dagen? Hvornår kan man sige, at det ligesom er ok, at han fx sover 3 timer formiddag, hvis det er hans behov? Det er faktisk kun hans morgen/formiddagslur jeg behøver at vække ham fra. Den ligger pt omkring kl. 7.30-9.30 plus minus en halv time. Resten af dagen tager han som regel en lur på en time omkring middag og en sen eftermiddagslur på 20-30 min.
Kunne jo godt tænke mig måske 2 lure af et par timers varighed. (Skal dog lige tilføje, at jeg da heller vil vække ham, end 'spille hasard' med nattesøvnen, og hvis det kræver, at jeg gør som hidtil, så fint med mig. *G*)
Måske du har et bud på, hvordan jeg kan styre ham hen imod det? Eller er det noget med at tiden arbejder for os? Han er jo bare rigtig godt på vej. Så nu er der smil på læben og tolerancetærsklen er kommet op i niveau igen :0)
Rigtig glædelig jul
Hilsen Dianna