Super søvn!

11. december 2004

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Super søvn!

Hej Helen

Jeg synes blot, at du skulle høre, hvor skønt det går. Vi fulgte dit råd om ikke at lade den lille tage de lange søvn-stræk om formiddagen, har vækket ham efter 2 timer og givet grød. Det er bare SÅ godt. Vi har stort set fået vores nattesøvn igen. Han falder stadig tidligt i søvn (18.30) og vågner omkring kl. 4. Vi prøver dog at strække den med 5 min hver aften i håb om, at det også virker i den anden ende. Nogen gange kan han faktisk godt falde i søvn igen, både med og uden ammetår.

Det går faktisk så godt, at han i nat fx sov fra 18.30-2.30 uden nogen opvågning overhovedet. Ikke en gang et lille pivs. Det har han gjort et par gange nu, så vi har besluttet, at det må være tid til at skære natamningen fra. Han fylder 6 mdr om 14 dage, så det skulle der ikke være noget i vejen for. Denne proces til forvandling startede vi med 1. dec. og der gik ikke mange dage før vi fik sammenhængende ...

Annonce

... søvn!

Så er det jeg har tænkt på: Hvor længe skal jeg styre hans lure om dagen? Hvornår kan man sige, at det ligesom er ok, at han fx sover 3 timer formiddag, hvis det er hans behov? Det er faktisk kun hans morgen/formiddagslur jeg behøver at vække ham fra. Den ligger pt omkring kl. 7.30-9.30 plus minus en halv time. Resten af dagen tager han som regel en lur på en time omkring middag og en sen eftermiddagslur på 20-30 min.

Kunne jo godt tænke mig måske 2 lure af et par timers varighed. (Skal dog lige tilføje, at jeg da heller vil vække ham, end 'spille hasard' med nattesøvnen, og hvis det kræver, at jeg gør som hidtil, så fint med mig. *G*)

Måske du har et bud på, hvordan jeg kan styre ham hen imod det? Eller er det noget med at tiden arbejder for os? Han er jo bare rigtig godt på vej. Så nu er der smil på læben og tolerancetærsklen er kommet op i niveau igen :0)

Rigtig glædelig jul

Hilsen Dianna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor