Nedsat appetit 7 mdr

9. december 2004

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nedsat appetit 7 mdr

Hej Helen

Min søn på 7 mdr. har fået meget nedsat appetit den sidste uges tid. Jeg troede i begyndelsen at det var tænderne som er på vej, gummen er nemlig hævet og der kan skimtes lidt hvidt. Men han er kun utilfreds ved måltiderne og ellers ganske velbefindende. Han har dog haft temp. 37.8 både morgen og aften den sidste uges tid, og også være forkølet, er dog ikke snottet mere, men stadig temp.

Han er en stor dreng på 11kg som afviste brystet da han var 3,5 mdr. Han har siden da fået skemad og flaske som han dog også afviste da han var 5 mdr (flasken). På nuværende tidspunkt får han 4 skemåltider og rugbrødshapser, han er god til at drikke ...

Annonce

... mme af kop og har indtil videre spist fint uden problemer.

Den sidste uges tid er han blevet urolig ved hvert måltid og lægger hovedet tilbage og lukker munden samt giver ørerne en ordentlig omgang med hænderne. Det er faktisk kun ostehapser samt lidt forskellig grød han vil spise, men meget små portioner og her til aften ingenting overhovet. Han har haft afføring dagligt.

Kan det virkelig være de kommende tænder, når det kun er ved måltiderne? Han har sovet igennem om natten og også sovet fint til middag. Tror du det er tænderne eller er det en fase han skal igennem? Skal jeg bare fortsætte med at tilbyde ham forskellig mad og acceptere hans nej?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!