Brev:
Nedsat appetit 7 mdr
9. december 2004
Alder:
7 mdr.
Nedsat appetit 7 mdr
Hej Helen
Min søn på 7 mdr. har fået meget nedsat appetit den sidste uges tid. Jeg troede i begyndelsen at det var tænderne som er på vej, gummen er nemlig hævet og der kan skimtes lidt hvidt. Men han er kun utilfreds ved måltiderne og ellers ganske velbefindende. Han har dog haft temp. 37.8 både morgen og aften den sidste uges tid, og også være forkølet, er dog ikke snottet mere, men stadig temp.
Han er en stor dreng på 11kg som afviste brystet da han var 3,5 mdr. Han har siden da fået skemad og flaske som han dog også afviste da han var 5 mdr (flasken). På nuværende tidspunkt får han 4 skemåltider og rugbrødshapser, han er god til at drikke mme af kop og har indtil videre spist fint uden problemer.
Den sidste uges tid er han blevet urolig ved hvert måltid og lægger hovedet tilbage og lukker munden samt giver ørerne en ordentlig omgang med hænderne. Det er faktisk kun ostehapser samt lidt forskellig grød han vil spise, men meget små portioner og her til aften ingenting overhovet. Han har haft afføring dagligt.
Kan det virkelig være de kommende tænder, når det kun er ved måltiderne? Han har sovet igennem om natten og også sovet fint til middag. Tror du det er tænderne eller er det en fase han skal igennem? Skal jeg bare fortsætte med at tilbyde ham forskellig mad og acceptere hans nej?