Svar: Babysvømning og forkølelse
23. november 2004
Alder:
9 mdr.
Kære Merete
Det er lidt en individuel vurderingssag. Generelt kan man sige at syge børn ikke skal i svømmehallen og børn med mellemørebetændelse skal heller ikke.
Forkølelse er jo mange ting og drejer det sig om lidt almindelig snue med klart snot, så ser jeg ikke problemer i at barnet kommer i svømmehallen, men er barnet tæt i næsen med 'grønt' snot og i det hele taget lidt 'klattet' og ikke velbefindende, så skal man blive hjemme.
Din datter lyder ikke til at være helt rask og det er nok også derfor du skriver til mig. Derfor synes jeg at du skal blive hjemme denne gang.
God bedring med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske