Svar: Sove ude med feber?
21. november 2004
Alder:
11 mdr.
Hej Rikke
Det kan jeg svare kort og godt på: Nej, jeg synes ikke at børn skal sove ude, når de har feber!
Når børn er syge, skal man holde ekstra øje med dem og når de har feber og har det varmt, så skal de afklædes og når de får kulderystelser, så skal de puttes med et bomuldstæppe, et dynebetræk eller lignende.
Din datter skal derfor ikke sove ude, når hun har feber. I stedet må du putte hende indendøre og så må du åbne vinduet på klem, så der er frisk luft og køligt i rummet hvor hun sover.
Rigtig god bedring med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske