Svar: Flækkede negle
21. august 2013
Alder:
16 mdr.
Kære Andreas´s mor
Tak for dit brev :)
Stakkel lille dreng! Jeg synes du bør ringe til jeres læge og lige høre, hvordan du skal forholde dig.
Hvis neglen gør ondt, så skal den ses af lægen. Der kan være en blodansamling under neglen - ofte vil den så være blå. Hvis der ikke er smerter, så er der ofte ikke grund til at gøre noget ved den.
Hvis neglen er løs, så vil man nogle gange vælge at tage den af og andre gange vælge at tape den fast indtil en ny negl gror ud nedenunder. Og det bør være jeres læge, der vurdere, hvad der vil være behov for hos Andreas.
Håber du kan bruge dette lidt videre, rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske