Brev:
Skilsmisse - hvad er bedst for barnet
22. august 2013
Alder:
18 mdr.
Skilsmisse - hvad er bedst for barnet
Kære Helen,
Jeg står desværre overfor en Skilsmisse, som jeg på alle måder ønsker skal være så skånsomt for vores søn som muligt.
Min søn på 1,5 år er meget tilknyttet til sin far, og han er på alle fronter en rigtig god far for ham.
Jeg har læst mig frem til, at når en barn er så lille så er det vigtigt at barnet ikke bliver delt imellem forældrene, da det har brug for trygge faste rammer.
Jeg flytter ikke fra kommunen, men bliver så min søn kan fortsætte i sin institution, hvor han er så glad for at være. Jeg syntes også at det er vigtigt at han ikke på alle fronter i sit liv, skal mærke forandringer.
Jeg havde forestillet mig en ordning, hvor jeg har ham i hverdagene og hans far har ham fra fredag eftermiddag til mandag morgen.
På den måde får vores søn faste trygge rammer i forbindelse med hverdagene i vuggestuen - og i weekenderne kan han få mulighed for at være sammen med sin far.
Jeg kan mærke at min søn allerede nu savner sin far meget og han er blevet mere pylret og får større raserianfald. Dette på trods af at vi først for 5 dage siden blev enige om denne løsning - uden skænderier osv.
Kan et barn i den alder allerede mærke/forstå hvad der foregår - eller er det mig som overfortolker? Jeg prøver virkelig at være overskudsagtig - dog uden at blive alt eftergivende overfor de regler/rammer vi har herhjemme (så alt det gode vi har bygget op ikke ødelægges). Men, jeg kan mærke det er svært ikke at være eftergivende, for at kompensere for det afsavn han nu måtte opleve.
Hvad ville dit råd være i denne svære situation?
Hvordan ville du anbefale vi deler vores søn, med udgangspunkt i hans behov?
Kan et barn på 1,5 år allerede reagere så kort tid efter?
Hvornår ville du anbefale at vi informerer vuggestuen?
Ser meget frem til at høre fra dig,
De bedste hilsener,
Maria