Svar: Linse over øjet
26. marts 2013
Alder:
0 mdr.
Kære Lotte
Tak for dit brev og stort tillykke med den lille dreng :)
Det er rigtig godt at din dreng er blevet behandlet for sin øjenbetændelse og det er godt at han er blevet podet og man har fundet ud af, hvad bakterier han havde i øjet, så den rigtige behandling kunne blive sat igang.
Nogle nyfødte har ligesom en "hinde i øjet" og den forsvinder ofte af sig selv. Det er også normalt at børn netop i forbindelse med øjenbetændelse får en "hinde i øjet", der næsten kan se ud som en kontaktlinse. Jeg synes dog ikke du skal gå rundt og være unødigt bekymret og jeg vil anbefale dig at du kontakter jeres læge og får lægen til at se på det.
Lægen kan henvise jer til en øjenlæge, som er uddannet i at se på små børns øjne og som kan vurdere om øjet er som det skal være. Det kan være en øjenlæge på børneafdelingen eller det kan være en privatpraktiserende øjenlæge - begge dele kræver henvisning fra lægen.
Jeg håber du kan bruge dette lidt videre, rigtig meget held og lykke fortsat :)
Og rigtig god påske! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske