Brev:
Linse over øjet
26. marts 2013
Alder:
0 mdr.
Linse over øjet
Hej Helen.
Jeg skriver til dig ang min søn, som er 12 dage gammel. Han blev født uge 39+4 og scorede 10 i første apgar, vejede 3440 g og var 51 cm. Altså en fin lille fyr. Kun 2 dage gammel fik han øjenbetændelse og man fandt ud af, at han var blevet smittet med en stafylokok A på sygehuset. Han fik fusitalmic og det tog betændelsen efter ca 5 dage.
Jeg er dog imidlertid rigtig bekymret for, om hans øjne har taget skade. Henover linsen og pupillen på begge øjne (sådan tværs over på midten) ser linsen nemlig anderledes ud end på resten af øjet. Som om den er en anden farve eller lidt mat i det og jeg bliver bange for hans syn - især fordi jeg ikke føler mig sikker i min øjenkontakt med ham.
Er det noget du kender til?
Med venlig hilsen
Lotte