Svar: Astmatisk bronkitis og narkose
2. marts 2013
Alder:
12 mdr.
Hej Rikke
Tak for dit brev :)
Vurderingen af hvorvidt jeres dreng kan klare en operation, når han har og er i behandling for astmatisk bronkitis, vil blive vurderet af børnelægerne. Denne vurdering vil ofte blive lavet af både en børnelæge og en anæstesilæge.
Det samme gælder hvis og når man vælger at udskyde en evt. operation. Her er det igen lægerne, der skal vurdere, hvornår det rette tidspunkt for ny operation vil være.
Det er sådan at alle børn, der er indlagt eller tilknyttet børneafdelingen bliver vurderet på en lægekonference. Der er således ikke kun én læge, der vurderer hvad jeres dreng har brug for, det er noget flere læger drøfter. Og lægerne drøfter også tingene på kryds og tværs af specialer, så børnelæger taler sammen med neurologer, urologer, anæstesilæger, røntgenlæger osv.
Håber du kan bruge dette lidt videre ... :)
Knus herfra!:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske