Svar: Nathoste der bliver ved

28. september 2012

Kategori:
Alder:
12 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Hej med dig

I skal ringe til lægen igen. Jeres datter bør ikke hoste med "kradsende hoste" i mere end en måned, så er det værd at få tjekket hende igen.

Jeres datter kan godt være overfølsom overfor forskellige ting, som f.eks. støv, pollen, husdyr eller lignende og kan af den grund godt få symptomer som hoste. Det behøver således ikke være fordi hun har lungebetændelse eller anden bakterie, som giver hende hoste - det kan godt være udløst af nogle ting i hverdagen, som I måske skal ændre på.

Små børn bliver tit forkølede og især i forbindelse med vuggestuestart. Jeres datter bliver udsat for mange nye bakterier og det er helt normalt at ...

Annonce

... hun bliver ekstra syg i forbindelse med indkøring i vuggestue. En langvarig forkølelse kan godt udvikle sig til det man kalder for astmatisk bronkitis - når et barn med astmatisk bronkitis hoster vil det ofte lyde som en kaffemaskine der trænger til afkalkning. Hosten er hvæsende og pibende og den kommer netop i forbindelse med forkølelse.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Det er vigtigt at finde ud af, hvorfor jeres datter bliver ved med at hoste - når man kender forklaringen vil man naturligt også kunne behandle hende bedre. Og jeg synes det lyder helt relevant at I ringer til lægen og drøfter at hun stadig hoster og at I ikke oplever nogen bedring :)

Rigtig god bedring med hende! :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor