Sover længere, når vi sover sammen

30. september 2012

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sover længere, når vi sover sammen

Hej Helen.

Tak for dit svar. Og jeg glæder mig rigtig meget til at følge den plan.

Der var lige to ting mere jeg ville spørge om:

Min datter har altid sovet sammen med os. Nogle gange i hendes tremmeseng, andre gange på samme seng. Jeg har lagt mærke til at hun lægger mærke til om man sover med hende eller ej, for nogle gange gøre vi det at hun bliver puttet og så går hendes far og jeg inde i stuen, for netop at bruge lidt tid foran fjernsynet eller det. Og der står hun op ret hurtigt, en time efter eller lignende. Men når man sover sammen med hende, kan vi få ca 5 timers søvn, som jo er ret dejligt.

Jeg vil meget gerne vænne hende til at sove alene på sit eget værelse. Nogen har fortalt mig, at jeg skulle putte hende og ligge hende i sin seng, og hvis hun skulle græde, skulle jeg bare lade hende, for hun ville falde i søvn pga udmattelse til sidst. Efter ca tre ...

Annonce

... dage, så skulle det stoppe og hun vil derefter blive vant til at sove selv. Det har jeg dog slet ikke hjerte til. Jeg vil meget gerne vide hvad jeg skal gøre når hun står op midt om natten. Skal jeg tage hende op og putte hende igen? Hvis hun kunne sove for sig selv, ville det være så dejligt. Jeg føler slet ikke, at jeg har tid for mig selv og min mand og jeg kan heller ikke bruge tid sammen. For når hun skal sove så skal en af os også sove.

Den anden ting var.. Jeg begyndte med at svøbe hende i et tæppe da hun var ca 2 mdr eller 3. Det har virkelig hjulpet mig meget mht hendes søvn. Jeg tænkte bare på hvor længe man kan blive ved med det? For nu er hun blevet større og stærkere og nu skal jeg virkelig svøbe hende rigtig stramt, for at hun ikke kæmper sig ud af den. Hvis man med tiden skal stoppe med det, hvordan vænner man barnet til at sove uden at blive svøbt?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre