Brev:
Sover længere, når vi sover sammen
30. september 2012
Alder:
6 mdr.
Sover længere, når vi sover sammen
Hej Helen.
Tak for dit svar. Og jeg glæder mig rigtig meget til at følge den plan.
Der var lige to ting mere jeg ville spørge om:
Min datter har altid sovet sammen med os. Nogle gange i hendes tremmeseng, andre gange på samme seng. Jeg har lagt mærke til at hun lægger mærke til om man sover med hende eller ej, for nogle gange gøre vi det at hun bliver puttet og så går hendes far og jeg inde i stuen, for netop at bruge lidt tid foran fjernsynet eller det. Og der står hun op ret hurtigt, en time efter eller lignende. Men når man sover sammen med hende, kan vi få ca 5 timers søvn, som jo er ret dejligt.
Jeg vil meget gerne vænne hende til at sove alene på sit eget værelse. Nogen har fortalt mig, at jeg skulle putte hende og ligge hende i sin seng, og hvis hun skulle græde, skulle jeg bare lade hende, for hun ville falde i søvn pga udmattelse til sidst. Efter ca tre dage, så skulle det stoppe og hun vil derefter blive vant til at sove selv. Det har jeg dog slet ikke hjerte til. Jeg vil meget gerne vide hvad jeg skal gøre når hun står op midt om natten. Skal jeg tage hende op og putte hende igen? Hvis hun kunne sove for sig selv, ville det være så dejligt. Jeg føler slet ikke, at jeg har tid for mig selv og min mand og jeg kan heller ikke bruge tid sammen. For når hun skal sove så skal en af os også sove.
Den anden ting var.. Jeg begyndte med at svøbe hende i et tæppe da hun var ca 2 mdr eller 3. Det har virkelig hjulpet mig meget mht hendes søvn. Jeg tænkte bare på hvor længe man kan blive ved med det? For nu er hun blevet større og stærkere og nu skal jeg virkelig svøbe hende rigtig stramt, for at hun ikke kæmper sig ud af den. Hvis man med tiden skal stoppe med det, hvordan vænner man barnet til at sove uden at blive svøbt?
Hilsen