Svar: Svært ved at løfte hovedet
16. juli 2012
Alder:
6 mdr.
Kære Marie Louise
Tak for dit brev :)
Det lyder for mig som om at du skal få din dreng vurderet af jeres læge igen og her tale med lægen om, hvorvidt det vil være relevant at I får en henvisning til en børneafdeling, hvor de kan undersøge ham. Du har allerede gjort meget og lyder til at være meget opmærksom på hvordan du skal hjælpe ham. Han er set af flere behandlere og har fået både fysioterapi og kiropraktisk behandling og du laver de øvelser som bliver jer anbefalet. Du oplever dog ikke rigtig nogen bedring og synes generelt at din dreng "taber hovedet", når han sidder og det synes jeg du skal bede om bliver undersøgt.
Det er slet ikke sikkert at det har nogen betydning, det kan sagtens være at han er en dreng der skal have mere tid og at det derfor kommer stille og roligt og hen af vejen, men jeg synes det er synd, at du går rundt og har en bekymring omkring ham dagligt og så er det bedre at få ham undersøgt til bunds.
Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvad det handler om, ej heller årsagen til at du oplever at han har de problemer han har - det er jeres læge som skal henvise jer videre og det er helt okay, at du kontakter lægen igen.
Rigtig meget held og lykke og håber at I finder ud af noget, - forhåbentlig at han "bare" skal have lidt tid :) Stort knus herfra!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske