Brev:
Bider mig i brysterne
16. juli 2012
Alder:
7 mdr.
Bider mig i brysterne
Hej igen Helen,
Tak for dine andre svar i mine breve, de har været til stor hjælp for os i hverdagen, men nu har et nyt problem meldt sig.
Min søn bider mig i brystvorterne :( Jeg ammer ham ca 5 gange i døgnet, tidlig morgen ved 5 tiden, før formiddagslur, før middagslur, nogle gange efter aftensmaden, også ammes han godt på begge bryster inden puttetid. Men det er desværre snart nærmere en sur pligt, fremfor en hyggestund mellem mig og min søn, som det var engang ... Han bider mig i brystvorterne! Den eneste amning der efterhånden er god og hyggelig, er den om tidlig morgen, hvor han kommer over til mig, hvor han faktisk stadig sover, men jeg ligger ham til, og han spiser i søvne.
Han har 5 tænder, den 6. er på vej og har længe kunne mærke dem når han sutter normalt, og til tider bliver brystvorterne ret ømme, men det har jeg bidt i mig. Men nu er han begyndt at bide og nu stortset under hver amning sker det, han bider, jeg siger meget højt AV, det gør jo afsindig ondt, han kigger op på mig og griner !! Ved han at det han gør er forkert ?
Hver gang jeg skal ligge ham til, ligger jeg næsten med sved på panden og ber til at han ikke bider, og jeg gruer næsten for hver amning.
Jeg har prøvet stille og roligt at vænne ham til at tage et enkelt måltid af gangen på flaske, så jeg i sidste ende ville stoppe helt med at amme, da jeg snart ikke kan holde det ud. Men han hyler og skriger, bliver fuldstændig ulykkelig og det holder mit hjerte bare heller ikke til. Har prøvet forskellige erstatninger, sutter, endda mit eget udpumpet mælk, men han nægter! Har prøvet når han egentlig ikke skulle sove, så han var frisk, far har prøvet, med og uden mig i rummet, det lykkes ikke !
Jeg er faktisk rigtig ked af, at vores dagligdag pt bærer præg af, at jeg nærmest er bange for min søn, når han nærmer sig mit bryst. Jeg har egentlig altid elsket at amme, og ville egentlig amme til han var omkring 1 år, da vi tidligere har erfaret at han bare ikke gider flasken.
Er der en forklaring på hans pludselige "bid i brystvorter", er det mon noget han kommer over, det startede sådan rigtigt for 1-2 uger siden, troede bare det var tilfældigt, men nu sker det bare under hver amning :(
Knus fra en lidt trist mor, der savner sin "artige" søn.