Svar: Hiver efter vejret
19. juni 2012
Alder:
7 mdr.
Kære Malene
Tak for dit brev :)
Jeg kan jo desværre ikke se din dreng og derfor ikke høre, hvordan han "hiver efter vejret" og derfor er det svært at sige om han øver sin stemme eller er syg og skal tjekkes af jeres læge ...
Det lyder umiddelbart som om at han stemme-træner, det gør børn rigtig meget netop i denne alder, de råber, skriger nogle gange højt, puster og hoster osv. fordi de er meget bevidste om at de kan lave lyd og også med lyd få ekstra opmærksomhed. Så ja, det kan sagtens være at din mand har ret :)
Men, jeg synes også at tvivlen bør komme dig til gode og at I derfor kan bede om at få en tid hos lægen og få lægen til at lytte på jeres dreng og lige sikre sig at der ikke sidder noget på lungerne. Det kan være en god idé hvis du på din telefon f.eks. kunne optage den "hiven efter vejret" du nogle gange oplever, så lægen kan se det og ud fra dette vurdere, hvad der er tale om :)
Rigtig meget held og lykke fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske