Brev:
Gråd og amning om natten
19. juni 2012
Alder:
6 mdr.
Gråd og amning om natten
Kære Helen
Jeg har igen virkelig brug for et godt råd. Denne gang handler det om gråd i søvne om natten…
Min søn græder ofte i søvne og nogen nætter rigtig meget - han er pt 6 1/2 måned.. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op med det for han er utrøstelig. Det er som om han er vågen og så alligevel ikke. Jeg har svært ved at bedømme om det er fordi han er sulten eller han ”bare” græder. Når jeg forsøger at trøste ham enten ved at sshhhh, såååe, lægge hånden på brystet af ham, nusse ham eller kysse ham på kinden tage ham op og vugge ham så hjælper det intet, han laver bare flitsbue og skriger endnu mere. Det eneste han tier stille af er at blive lagt til brystet… Nogen gange på en rigtig dårlig nat kan det gentage sig 5 gange :-( Hvad pokker stiller jeg op? Sutten vil han på ingen måde tage uanset hvad det er for en sut og hans sutteklud den hjæper ikke når han vågner og græder, så ligger han bare og skriger ind i den.
Jeg kan ikke sætte min kæreste til at tage over for han sover pt. i et andet værelse for at få noget søvn så han kan hænge sammen på arbejde, så jeg er lidt overladt til mig selv.
Der er nogen der har foreslået mig at give ham vælling inden sengetid, men det har jeg ikke forsøgt med endnu – jeg ved ikke helt med den vælling?! Jeg har lidt på fornemmelsen han bliver svær at få til at sove så for pt. falder han i søvn ved brystet hver eneste aften, det tror jeg ikke han vil gøre med en flaske.
På et eller andet tidspunkt så skal jeg ha ham vænnet af med brystet men tror ikke lige tiden er til det endnu, da vi har nogle andre madmæssige udfordringer i løbet af dagen.
I løbet af dagen forsøger jeg at give ham bryst inden han skal sove og skemad når han kommer op fra en lur. Det eneste problem er bare at, efter 2 ½ måned på skemad, så gider han stadig ikke ret godt spise det så det er ikke meget han får. Nu er jeg gået over til at forsøge med at give ham mad fra glas, fordi jeg var så træt af at stå og lave mad og smide ud hver eneste dag (han får dog grød m. hj.lavet frugtmos til frokost). Glas maden åbner han i det mindste munden for et par skefulde inden han lukker læberne sammen igen. Men jeg synes klart det er et problem at jeg ikke føler han bliver mæt, for han kan umuligt blive mæt af den lille smule skemad han får (nogen gange under ½ dl.). Jeg tænker jo at det er derfor jeg får regningen om natten.
Det er kun 1-2 gange om måneden at han sover igennem.
Jeg håber du har et godt råd til mig hvordan jeg løser det natteproblem :-)
På forhånd tak :-)
Kærlig hilsen
L