Svar: Elevere hovedgærde?
15. marts 2012
Alder:
8 mdr.
Kære Mor
Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål :)
Hvis små børn ligger fladt ned, når de får flaske, så kan det give risiko for mellemørebetændelse, fordi det ændrer på trykket i det eustakiske rør i øret og man risikerer at der "løber mælk ned i øret".
Hvis barnet lejres, så det liger lidt eleveret med hovedet, f.eks. ved at man lægger en lille pude eller lignende ind under madrassen i hovedenden (små børn må ikke bruge hovedpude), så kan man forebygge at dette sker. Altså forebygge mellemørebetændelse.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske