Brev:
Forkorte søvnen om eftermiddagen?
15. marts 2012
Alder:
19 mdr.
Forkorte søvnen om eftermiddagen?
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar, Signe har allerede sovet igennem flere dage:-) :-)
Mit nye spm. er, vores datter er blevet meget svær at få til at sove om aftenen (hun er 19mdr.) Hun virker slet ikke træt og kan blive ved med at lege.
Normalt putter vi hende ved 19-19.30 tiden og så står hun op mellem kl. 6-7. Hun kommer ud at sove kl. 12 og sov normalt 2 timer.
Nu putter vi hende ved 20 tiden (nogle gange går der en time, inden hun sover) og står igen op mellem 6-7. Eftermiddagsluren er så blevet forlænget, der sover hun 3-3½ time.
En dag jeg kom og hentede hende i dagpleje kl. 15.45 sov hun stadig, så jeg bad dem om at vække hende blidt kl.15.
Er det en fejl? Jeg ved at man ikke må vække børn, men er det ikke bedre, at blive vækket af eftermiddagsluren end om morgenen?
Jeg glæder mig til at høre dine tanker.
Kærlig hilsen Anja:-)