Svar: Kighoste og mangel på søvn?
2. august 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Sonja
Din søn lyder bestemt ikke til at være rask:o(
Når han er vågen og græder så meget som han gør, så kunne det godt tyde på at han har smerter og det kan godt komme fra ørerne, da det jo smerter fra ørerne, når han ligger ned.
Jeg synes du skal konfere med lægen og evt. få noget smertestillende til ham. Akut idag kan du ringe til vagtlægen. Derudover vil det være en god idé at få ham lyttet på igen. Børn der har haft kighoste kan godt få lungebetændelse, mellemørebetændelse og bronkitis.
Da jeres søn ikke er mere end 2 mdr gammel, er hans luftveje meget snævre og derfor kan den seje slim hobe sig op og give ham problemer med at trække vejret. Det er naturligt voldsomt ubehageligt for ham og det skal også tage alvorligt.
Lige nu og her synes jeg derfor det er bedst at I kontakter vagtlægen, som ud fra din forklaring må vurdere, hvad der er hensigtsmæssigt lige nu og ellers skal I til lægen senest imorgen.
Rigtig god bedring med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske