Brev:
Kighoste og mangel på søvn?
2. august 2004
Alder:
2 mdr.
Kighoste og mangel på søvn?
Hej
Min søn på 2 mdr har kighoste og vi er nu på 3. uge med det. Han har afsluttet sin medicin i denne uge, og han hoster ikke så meget - kun om natten og stadig voldsomt.
Da han begyndte på medicinen sov han næsten hele dagen, og ville næsten ikke spise. Jeg lagde ham til bryst hver anden time, så han bare fik lidt i sig. Han begyndte straks at få det bedre, når han fik medicinen og appiteten kom igen.
Men nu er det slut med medicin og opfører sig meget underligt. Han sover slet ikke om dagen. Han er simpelthen vågnen fra kl 07-21. Hvis han falder i søvn ved brystet eller på skulderen, så skriger han ligeså snart jeg ligger ham i sengen. Han skriger også nogen gange når han bliver skiftet (det har han aldrig gjort før) Han gider heller ikke rigtig at ligge på sit legetæppe - før kunne han ligge der i en time uden at sige en lyd.... I det hele taget græder han uroligt meget - før græd han aldrig. Kan have ondt i ørene som følge af kighosten?
Jeg har ingen kræfter tilbage fordi han hele tiden vil bæres. Jeg er træt og totalt udmattet. Hvad skal jeg gøre?
Hilsen
Sonja