Svar: Manglende appetit - 2 mdr.
31. juli 2004
Alder:
2 mdr.
Hej
Umiddelbart lyder det ikke så godt, det er jo vigtigt at jeres søn spiser for at vokse og trives som han skal.
Hvad har I gjort ved hans forstoppelse? Får han laktulose? I givet fald synes jeg at I skal fortsætte med dette, så I er sikre på at maven holder sig igang.
Det er vigtigt at I tilbyder ham små og hyppige måltider. Han kan ikke leve af 100ml mælk om dagen og hvis han ikke får mælk nok, vil han blive sløv, få elektrolysforstyrrelser mv. og det vil være nødvendigt at indlægge ham.
Hvis I stadig ikke kan få noget i ham synes jeg derfor at I skal skynde jer forbi lægen. Det udslet han har fået på maven bør også undersøges nærmere.
Jeg håber meget det lykkes for jer at få ham til at spise, så indlæggelse undgåes:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske