9-årig følsom om død

29. juli 2004

Kategori:
Alder:
9 år

9-årig følsom om død

Jeg har en 9-årige dreng (15/10-95), og han har siden i mandags ”opdaget” at vi ikke lever for evigt. Han er meget følsom, kan jeg se – der skal ikke meget til før hans bæger flyder over og han bliver rød om øjnene – han er så ked af det og ulykkelig at hans bonusfar (som han har kendt siden han var 5 år) og jeg snart dør!..

Vi har begge forklaret at forhåbentlig går der mange år endnu, og man derfor skal nyde livet i dag og ikke bekymrer sig om morgen, huske at fortælle at man elsker hinanden etc. etc. Men det er ikke blevet bedre – hans appetit er faldet ...

Annonce

... gevaldigt. Han sad hér på sofaen og var mut, stille og jeg spurgte ham hvad der galt – han kiggede på mig med øjnene der var ved at løbe i vand, pegede på mig og tårerne trillede ned (indirekte – jeg er ked af det fordi du skal dø)

Hvad pokker gør jeg ? Jeg kan huske at jeg selv var sådan da jeg var 8 år, men synes da ikke at jeg var så ulykkelig..

Jeg håber at han liver op, når han skal i skole på mandag – og får tankerne et andet steds ...
Hilsen Elizabeth

P.s. Jeg har ingen familie tilbage på min side - de er døde - så det hjælper ikke ligefrem på hans humør.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 9 år

Hvordan får jeg børnene til at hjælpe til med huslige pligter?

Hej Helen, Jeg håber på, at du kan hjælpe mig igang med at få min datter på...

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

13. november 2023 | Sovevaner | 10 år

10årig bange for ikke at kunne sove

Kære Helen Vores datter på 10 år er lige pludselig begyndt at sove rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

det er vist på tide at jeg skriver og siger tusind, tusind tak for alle dine råd og vejledninger! Det er jo super dejligt at have en som dig at henvende sig til med alle de spørgsmål der kommer op i forbindelse med at være forældre. Det har været en fantastisk stor hjælp at læse dine svar, ikke kun til mig, men også til andre forældre.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden din brevkasse – bare muligheden for at kunne stille de 'dumme' spørgsmål, er utrolig beroligende, for ikke at nævne at se at der er andre der ude som pusler med de samme problemer som jeg gør.

Så tusind tak for din hjælp!

Bedste hilsner
Mor til pige på 5 måneder