Brev:
9-årig følsom om død
29. juli 2004
Alder:
9 år
9-årig følsom om død
Jeg har en 9-årige dreng (15/10-95), og han har siden i mandags ”opdaget” at vi ikke lever for evigt. Han er meget følsom, kan jeg se – der skal ikke meget til før hans bæger flyder over og han bliver rød om øjnene – han er så ked af det og ulykkelig at hans bonusfar (som han har kendt siden han var 5 år) og jeg snart dør!..
Vi har begge forklaret at forhåbentlig går der mange år endnu, og man derfor skal nyde livet i dag og ikke bekymrer sig om morgen, huske at fortælle at man elsker hinanden etc. etc. Men det er ikke blevet bedre – hans appetit er faldet gevaldigt. Han sad hér på sofaen og var mut, stille og jeg spurgte ham hvad der galt – han kiggede på mig med øjnene der var ved at løbe i vand, pegede på mig og tårerne trillede ned (indirekte – jeg er ked af det fordi du skal dø)
Hvad pokker gør jeg ? Jeg kan huske at jeg selv var sådan da jeg var 8 år, men synes da ikke at jeg var så ulykkelig..
Jeg håber at han liver op, når han skal i skole på mandag – og får tankerne et andet steds ...
Hilsen Elizabeth
P.s. Jeg har ingen familie tilbage på min side - de er døde - så det hjælper ikke ligefrem på hans humør.