Brev:
Hvordan får jeg børnene til at hjælpe til med huslige pligter?
5. maj 2024
Alder:
9 år
Hej Helen,
Jeg håber på, at du kan hjælpe mig igang med at få min datter på 9 år og min søn på 6 år til at hjælpe til herhjemme med huslige pligter. Grunden til at jeg gerne vil i gang med det er, at jeg gerne vil styrke børnenes selvstændighed. Men hvordan gør jeg?
Er der forskel på ift. børnenes alder hvilke opgaver de bør have? Og skal opgaverne som de skal lave stå på en kalender som vi køber, eller printe et ugeskema? ...
...
Skal børnene have lommepenge for at hjælpe og så fald hvilket beløb? Skal man oprette en konto til dem, som de kan sætte lommepengene ind på, eller skal de bare komme dem i sparebøssen og købe ting og snolder for dem?
Bør jeg udvide opgaverne jo ældre de bliver? Det er vel noget med, at de starter med at pakke deres tasker ud, når de kommer hjem osv.
På forhånd tak. Jeg håber at du kan hjælpe mig lidt i gang.
Kærlig hilsen
en mor