Svar: Falsk strubehoste - 4 mdr.
23. november 2011
Alder:
4 mdr.
Kære Marlene
Hvis din dreng har feber, så synes jeg ikke at han skal sove udenfor. I givet fald vil det være bedre, at du holder ham inde, men søger for at han sover i et køligt rum, gerne med frisk luft - du kan lade vinduet stå åbent i rummet inden han bliver lagt derind. Det er vigtigt at børn med feber observeres tæt og at man hele tiden er opmærksom på, hvorvidt de skal afklædes eller have et klæde på sig, når de sover.
Hvis han ikke har feber, så må han godt sove ude. Det er netop den friske kølige luft, som hjælper på hans hoste og det er derfor du oplever, at han sover bedre og også trækker vejret bedre, når han sover ude. Det er vigtigt at han også sover godt, for at finde kræfter til at komme sig igen :) Du skal naturligvis her også observerer ham og tjekke ham jævnligt :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat god bedring :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske