Natteroderi - 21 mdr.

23. november 2011

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Natteroderi - 21 mdr.

Hej Helen

Tak for en super god brevkasse, jeg har med stor fornøjelse gennem nogle måneder læst dine gode og konstruktive svar til andres problemer, og nu prøver jeg så at høre hvad du tænker om mit/vores problem.

Min søn vågner stort set altid mindst en gang om natten (første gang omkring kl. 00.30) og er dybt ulykkelig. Han skriger og skriger, og er næsten umulig at få til at falde til ro.
Intet vi tilbyder virker, han vil ikke have vand, ikke have sin bamse, ikke have sin sut, ikke op, ikke ned i sengen... det er mit umiddelbare indtryk han ikke helt selv ved hvad han vil. Det er heller ikke mit indtryk at han har ondt, det er ikke samme type gråd, som de gange han har haft øreproblemer.

Vi prøver at putte ham i hans egen seng igen, men langt de fleste gange må vi opgive og tage ham ind til os, hvor han så som regel falder til ro, men sover uroligt og vågner flere gange, vender sig, vil ud af sengen osv.

Tidligere havde vi også ballade med aftenputningen, men med hjælp fra vores sundhedsplejerske bruger vi en slags "god nat og sov godt" hvor vi putter (læser, synger sange eller hvad vi nu gør), siger "god nat" og ...

Annonce

... går. Bliver han så ked af det går vi ind igen, trøster, siger "god nat" og går igen, og sådan bliver vi ved.
Det har fungeret upåklageligt om aftenen, og vi har stort set ingen problemer med putningen der længere... men jeg er ikke sikker på at vi kan bruge den metode om natten, hvor han er så ulykkelig.

Både min kæreste og jeg er helt ok med at han kommer ind til os hvis han har brug for det om natten, men vi synes ikke rigtig det er holdbart at det tilnærmelses vist er hver nat... det er jo meningen at han skal sove i sin egen seng.

Som baby var han ikke ret gammel (højest 3 måneder) før han sov igennem. Det gjorde han så til han var 10 måneder, og har så praktisk talt ikke gjort det siden (han fylder 2 til februar).

Han sover rigtig godt i vuggestuen (nogle gange op til 3½ time), og det er jo rigtig dejligt. Som udgangspunkt er vi (og vuggestuen også for den sags skyld) modstandere af at vække ham, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det er med til at ødelægge hans nattesøvn at han nogle gange sover fra 12-15.30 i vuggestuen.

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre hvad du tænker om alt det her...

Med venlig hilsen
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!