Svar: Slim i luftvejene?
27. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Kære bekymrede
Så længe jeres datter ikke har feber eller på anden måde virker utilpas og hun trives som hun skal, så ville jeg se det an. I har jo også fået lægen til at lytte på hende, og det at der ikke sidder noget i lungerne tyder jo på at det er de øvre luftveje, som er lidt tætte. En naturlig årsag til dette kan godt være hende læbe-ganespalte.
Det vil være en god idé at elevere hendes hovedende lidt, der hvor hun ligger og sover. Det kan I gøre ved at komme en stofble et lille håndklæde eller lignende ind under madrassen i hovedenden.
Ved I at der findes en forening for læbe-ganespalte? I finder den på www.llg.dk Her finder I også et link til en bog om læbe-ganespalte, som jeg tror at I kunne have stor glæde af at læse.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske