Brev:
Slim i luftvejene?
27. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Slim i luftvejene?
Vores datter på nu 6½ uge (født 5 uger for tidligt) har i 6 dage nu haft noget slim i luftvejene. Hun har ikke feber og hoster ikke, og virker ikke alment dårlig på nogen måde. Spiser og kommer af med urin/afføring som vanligt..
Det lyder til at hun til tider får "rømmet" noget slim op, som hun så synker igen - der er ikke kommet noget slim ud.. Det er som om det kører op og ned i de øvre luftveje..
Vi var på 2. dagen hos vagtlægen, som lyttede på lungerne, uden at finde tegn på noget unormalt - og ej heller ører eller hals viste tegn på noget! - hvilket vi selvfølgelig var glade for, men eftersom der stadig ikke er sket nogen forandring i tilstanden er vi lidt usikre på, hvorvidt der alligevel kan være noget som kræver handling/behandling?
Det skal nævnes, at hun er født med læbe-gumme-spalte, og får flaske, da det ikke har været muligt at få amning i gang. Vi har fået instruktion i at give flaske på en sådan måde, at hun får mindst mulig luft med ind i relation til sin spalte... Ofte i starten når hun spiser er hun meget ivrig og får ofte "forslugt" sig - får i hvert fald noget i "den gale hals" -også selvom vi prøver at holde lidt igen.
Kan det have noget med det at gøre?
De bekymrede