Svar: Blodprøver

28. juni 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Pernille

Jeg er ked af at høre, at I stadig skal have taget blodprøver og fortsat føles af børnelæge. Jeg kan godt forstå du bliver bekymret og ked af det og naturligt har brug for, at det hele snart bare skal "være normalt" så I kan slappe lidt af og nyde det hele i stedet ...

Det er meget svært at svare på, hvad tanker sygeplejersken eller lægen har haft og hvad overvejelser hun har gjort sig. Det kommer jo helt an på, hvad blodprøver de har taget ...

Mon ikke det har været almindelige infektionsprøver, f.eks. en CRP. Dette er en prøve, som hvis den er forhøjet, viser at man har en infektion i kroppen - infektionen kan så skyldes forskellige ting. Det kan være både en bakteriel infektion eller en virusinfektion og har den været meget forhøjet er det helt naturligt at henvise videre til børnelæge, for at få undersøgt, ...

Annonce

... hvorfor den er for høj og om din dreng evt. skal behandles og i givet fald med hvad. Han er jo meget lille stadig væk og det er derfor vigtigt at man ikke bare handler i blinde, men undersøger ham og kun giver ham antibiotika, hvis det er nødvendigt.

Jeg kunne forestille mig at børnelægen vil have den kontrolleret igen, for at se om han ikke 'bare' har en akut virus, som går over igen (som forkølelse) og hvis den stadig er forhøjet efter 14 dage, så vil undersøge ham og evt. sætte ham i behandling ...

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Men jeg ved det jo desværre ikke .. jeg håber dog at mine tanker kan give dig lidt ro med på vejen og så tænker jeg, at det er vigtigt og godt at lægerne følger jer, og også undersøger din dreng. Det skal du kun se som noget positivt, selvom det naturligt også er hårdt :)

Håber at I får en rigtig god sommer, knus og god bedring herfra:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor