Svar: Er min søn angst for mad?
10. november 2010
Alder:
3 år, 3 mdr.
Kære Jane
Der er for mig at se ingen tvivl om at din drengs angst for mad og skepsis ved at prøve nye ting, smage, putte i munden, opkastfornemmelse osv. hænger sammen med det forløb han har haft. Der er for mig heller ikke tvivl om at I har brug for hjælp, for det her er ikke noget der løser sig af sig selv.
Der findes 3 steder i Danmark, hvor man kan hjælpe helt små børn med spiseproblemer - det er På Bispebjerg hospital, på Glostrup Hospital og på Skejby Sygehus. Det er en børnepsykiatrisk afdeling der tager sig af sådanne problemstillinger og det handler præcist om din overskrift - din søn er angst for mad og den angst skal behandles med professionel hjælp.
Jeg vil derfor råde dig til at du kontakter din egen læge og beder om at blive henvist til børnepsykiatrisk afdeling, hvor de kan hjælpe din dreng med de spiseproblemer han har.
Jeg ved godt at det er rigtig svært at få besked om at han skal henvises til børnepsykiatrisk afdeling - men du skal se det som en stor stor hjælp, hvor I kan få støtte af de rigtige fagpersoner.
Rigtig meget held og lykke med ham - og du må altid gerne give mig en tilbagemelding på, hvordan det videre går jer :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske