Brev:
Nat-amning
10. november 2010
Alder:
7 mdr.
Nat-amning
Kære Helen
Tak for din svar ang. renlighed af vores ældste søn, det var nogle gode indput.
Denne gang drejer sig om vores yngste søn. Jeg er i tvivl om, hvorvidt han er klar til at droppe nat-amning. Han vågner ca. 2 gange om natten og det eneste der hjælper, ift. at få ham til at falde til ro/i søvn, er noget at spise (amning).
Han sover i sit eget værelse og har gjort det siden han var 3 mdr. Han er rigtig god til selv at finde en sut (har flere liggende i sengen). Det hjælper altså ikke bare at give ham sutten, det er slet ikke nok. Når jeg så har ammet, så kan jeg lægge ham ned i sengen igen og gå ud af værelset og så falder han selv i søvn. Jeg er alligevel blevet i tvivl om han snart er klar til at droppe natmaden, da han i weekenden kun vågnede 1 gang og derefter havde 2 nætter hvor han sov helt igennem.
Jeg tænkte; jubii, men altså nu er vi tilbage i samme gænge. I nat har han spist godt begge gange, men ellers synes jeg ikke han virker så sulten mere om natten. Hvordan griber vi det an?
Det skal lige tilføjes, at jeg om natten stresser lidt over, at jeg er bange for at han skal vække storebror i værelset ved siden af. Han har lige smidt middagsluren, og er begyndt at vågne nemmere efter det?? Vi har derfor haft mange morgner, hvor den yngste vågner ved 05.15 tiden og så vækker han den ældste (som jo i den grad godt kunne bruge sin nattesøvn, nu hvor han kun sover 1 gang). Derfor er jeg måske også lidt hurtig til at tage den lille op og amme ham, også selv om det så bliver gang nr. 3 den nat, så springer jeg bare morgen-amningen over. Synes der er lidt en ond cirkel.
Hans måltider er ca. fordelt sådan:
- Ca. kl. 06.00: amning (vågner mellem kl. 05.40 og 06.20)
- kl. 7.00; havregrød
- kl. 11; øllebrød lavet på fuld modermælk
- 15.30; amning
- 18.00; mos med kartofler, grøntsager og kød
- 19.15; amning
- Nat- amning x 2 mellem kl. 24.00 og 05.15
Håber du kan give et råd.
Hilsen Louise