Svar: Check af ryg

27. oktober 2010

Kategori:
Alder:
18 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Michelle

Det er jeres egen læge I skal have fat i. Det er egen læge der kan henvise jer videre til specialister og også egen læge der må gå ind og vurdere, hvad form for specialist, jeres dreng bør undersøges af.

Det er naturligvis relevant at medtænke om der kan være en arvelig faktor i forhold til din mand og din mands familie. Det er naturligvis en mulighed og det skal naturligvis medtænkes, når man undersøger din dreng.

Jeg synes bestemt det er relevant at undersøge ham - det er ikke sikkert at man finder noget, det kan også være man gør - men under alle omstændigheder er det altid en god idé at undersøge, når man er i tvivl. Hellere en gang for meget end en gang for lidt - det er også bedre ...

Annonce

... at undersøge i stedet for at forsøge at behandle lidt i blinde ...

Man kan som du skriver, også få sit barn undersøgt privat og så selv betale. Privathospitalet Hamlet, tilbyder børneundersøgelser og også Allerød Privathospital og Idrætsklinik tilbyder at undersøge børn, det samme gør Privathospitalet Danmark. Der findes ganske givet flere steder og jeg har desværre ikke nogle jeg kan anbefale fremfor andre ... men en hurtig søgning på nettet og flere vil dukke op :)

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Der sker aldrig noget ved at ringe til dem og høre, hvad de siger.

Håber I finder ud af noget og du må naturligvis gerne give mig en tilbagemelding omkring hvordan det går jer/ham videre frem og hvad I finder ud af - tak :)

God weekend!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

2. november 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Afføring 3-4 gange dagligt

Hej Helen. Vi har en datter på 6 1/2 mdr. Da far snart skal overtage barsel,...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder