Svar: Check af ryg
27. oktober 2010
Alder:
18 mdr.
Kære Michelle
Det er jeres egen læge I skal have fat i. Det er egen læge der kan henvise jer videre til specialister og også egen læge der må gå ind og vurdere, hvad form for specialist, jeres dreng bør undersøges af.
Det er naturligvis relevant at medtænke om der kan være en arvelig faktor i forhold til din mand og din mands familie. Det er naturligvis en mulighed og det skal naturligvis medtænkes, når man undersøger din dreng.
Jeg synes bestemt det er relevant at undersøge ham - det er ikke sikkert at man finder noget, det kan også være man gør - men under alle omstændigheder er det altid en god idé at undersøge, når man er i tvivl. Hellere en gang for meget end en gang for lidt - det er også bedre at undersøge i stedet for at forsøge at behandle lidt i blinde ...
Man kan som du skriver, også få sit barn undersøgt privat og så selv betale. Privathospitalet Hamlet, tilbyder børneundersøgelser og også Allerød Privathospital og Idrætsklinik tilbyder at undersøge børn, det samme gør Privathospitalet Danmark. Der findes ganske givet flere steder og jeg har desværre ikke nogle jeg kan anbefale fremfor andre ... men en hurtig søgning på nettet og flere vil dukke op :)
Der sker aldrig noget ved at ringe til dem og høre, hvad de siger.
Håber I finder ud af noget og du må naturligvis gerne give mig en tilbagemelding omkring hvordan det går jer/ham videre frem og hvad I finder ud af - tak :)
God weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske