Svar: Lav temperatur - 12 mdr.
25. juni 2004
Alder:
12 mdr.
Kære Betina
Jeg er ked af at du har oplevet din datter have feberkramper, det virker altid så volsomt.
Jeg synes at en temperatur på 35-36 grader er lav. Hvordan måler du den? Det er vigtigt med en måling i endetarmen for at få så præcis temperatur som muligt.
Det er rigtigt at kulde godt kan give blåfarvede læber, men så skal man fryse meget. Jeg kan derfor godt forstå at lægen vil have jeres datter nærmere undersøgt.
Udover røntgenbilledet af hjertet, så var det måske en idé at få taget nogle blodprøver, som både kan give et indtryk af om din datter evt har en infektion i kroppen eller om iltmætningen i blodet er som den skal være.
Det kan godt være at lidt bleghed efter feberkramper er normalt, men din datter burde umiddelbart ikke være påvirket af det så længe efter. Jeg synes derfor det er helt rigtigt at jeres læge vil undersøge hende nærmere. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Fortsat god bedring og held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske