Svar: Skoldkopper der klør
15. marts 2010
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kære Charlotte
Et gammelt husmoderråd er at bruge kartoffelmel på skoldkopper. Det kan mindske kløen.
Man kan også bruge zinkliniment, som købes på apoteket. Om inotyolen virker ... det kan komme an på en prøve. Skade tror jeg ikke det gør :)
Et kort bad, som ikke er for varmt, vil ofte også hjælpe lidt på kløen - men det skal være kortvarigt og ikke et meget varmt bad, for så kan det gøre det værre.
Hvis det klør meget voldsomt, kan man også give barnet antihistamin, det skal dog aftales med lægen, ligesom man også nogle gange kan afhjælpe lidt ved at give barnet lidt smertestillende som panodil. Igen skal man ikke gøre dette uden at tale med lægen først :)
Håber du kan bruge ovenstående og rigtig god bedring med ham :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske