Nattesøvn.... og nat flaske

15. marts 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Nattesøvn.... og nat flaske

Hej Helen.

Så er jeg på den igen.

Min lille dreng, som jo så nærmer sig de 10 md er nu startet i dagpleje og efter et par små startvanskeligheder, begynder det at ligne en nogenlunde normal hverdag.

Vi aflevere ham ikke så tidligt som han skal aflevers når jeg startet arb endnu, men først når de andre børn er kommet, så der ikke er for meget påstyr omkring ham...han er stadig meget sky overfor nye situationer og vi tager hele tiden små skridt, for at det ikke skal gå galt. Han følger nogenlunde dagplejens rytme med mad og det hele. spiser rugbrødshapser og er glad og tilfreds I dagplejen... men han kommer jo også hjem og her går det lige pludselig knap så godt.

Han har fra han var 3 md gammel ikke vågnet mere end maks 2 gange om natten og har kun fået flaske en gang om natten. Efter nytår fjernede vi hans andre flasker, så han kun fik en godnat flaske ved sengetid og en omkring kl 5 om morgen og dette fungerede rigtig godt. han sagde selv nej til de andre flasker. kl 5 flasken havde vi planlagt skulle forsvinde når jeg startede arb og så blive erstattet af grød. vi arb begge i butik og vores dag starter derfor tidligt. så vi var egentlig kun bekymret om natflasken og afvænning af denne. Men det sku ikke være vores eneste problem.

Vi kan nu ...

Annonce

... ikke holde ham vågen mere end til kl 18 om aften, her får han sin flaske, men vågner så et sted mellem 23-04 og er sulten igen. vi prøver at give ham vand og trøste ham, men det eneste der hjælper er flasken med erstatning. hvis han vågner allerede kl 23 vil han have mad igen omkring kl 4-5 om morgen og dette er jo pænt meget et skridt i den forkerte retning. Han rumstere også meget rundt om natten, vender sig om på maven, græder når han ik kan vende sig tilbage, snakker i søvne og larmer i det hele taget ret meget og det selvom han sover på sit eget værelse i den anden ende af huset. han sover omkring 3-4 timer om dagen...

Han møver sig rundt i cirkler om dagen på maven, kommer op på alle fire, men kan stadig ikke kravle....

Har du nogen gode råd til hvordan jeg får vendt denne cirkel?

Han nægter også at spise rugbrød herhjemme og er også begyndt at sige nej til sin aftensmad.... meget demonstrativt.... synes det hele har vendt sig til det værre og aner ikke mine levende råd.

Min egen sundhedsplejeske har haft sidste besøg herhjemme, men overvejer at ringe til hende igen og høre om hun kan hjælpe. hun kender ham jo lidt bedre, end hvad jeg lige kan skrive ned i en mail til dig? men må man egentlig gerne det?

Med venlig hilsen
et stk rådvild mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre