Svar: Græder/skriger meget
6. juni 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Anne Mette
Det lyder umiddelbart som om din datter har ondt et eller andet sted, også sammenholdt med at hun har temperaturstigning, så det ville være en god idé at få hende tjekket hos lægen.
Ud fra din beskrivelse, så kan det være problemer med ørerne, men det kan også være tandfrembrudet, som gør ondt.
Du kan hos lægen få en recept på 'Dolodent' som er et lokalbedøvende middel til at smøre på de ømme gummer. DEt virker, men det er vigtigt at man bruger det med forsigtighed, så det kun kommer på gummerne. Kommer det andre steder i munden bliver det område også lokalbedøvet, hvilket jo kan give store problemer, f.eks. hvis det kommer i svælget.
Fortsat god bedring med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske