Svar: Bakterier i blodet og lav vækst
20. april 2009
Alder:
18 mdr.
Kære bekymrede og trætte mor
Jeg kan godt forstå at du er både bekymret og træt, og når man står i en situation som jeres, så leder man naturligvis med lys og lygte efter en årsag, efter en diagnose. Ikke fordi man ønsker at der skal være noget galt med ens barn, men fordi det at få en diagnose sat på giver afklaring og giver noget at forholde sig til. Når man ved, hvad der er galt, så kan man handle mere hensigtsmæssigt, tage sine forholdsregler og i det hele taget sørge for at ens barn har det så godt som muligt. Det giver ro i sjælen, det er rart med lidt afklaring.
Men, det er også som at lede efter en nål i en høstak og du er nødt til at tro på at lægerne ved hvad de gør og at undersøgelserne bliver gjort. Du kan læse om alverdens ting, og nettet er jo stort, oplysningerne mange og nogle gange, så bliver man faktisk mere nervøs af at læse. Så pas på med det. At læse om forskellige sygdomme kan gøre dig meget mere ked af det og urolig og sålænge du ikke ved om der er tale om det ene eller det andet, så prøv at lade være selvom det er svært.
Jeg har ingen mulighed for herfra hvor jeg sidder, at kunne give dig nogen oplysninger eller idéer om hvad din datter kan fejle. Du er nødt til at tro på at lægerne gør deres bedste og det lyder også som om at hun bliver undersøgt grundigt. Hvis du har brug for en lægelig second opinion og har mulighed for at betale selv, så kan du f.eks. kontakte Privat hospitalet Hamlet. De tilbyder også undersøgelse af børnelæge.
Når alt dette er sagt, så viser det sig jo også nogle gange at man ikke finder nogen ting og at barnet er sundt og rask ...
Jeg håber du kan bruge ovenstående lidt videre, rigtig meget held og lykke :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske