Svar: Bakterier i blodet og lav vækst

20. april 2009

Kategori:
Alder:
18 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære bekymrede og trætte mor

Jeg kan godt forstå at du er både bekymret og træt, og når man står i en situation som jeres, så leder man naturligvis med lys og lygte efter en årsag, efter en diagnose. Ikke fordi man ønsker at der skal være noget galt med ens barn, men fordi det at få en diagnose sat på giver afklaring og giver noget at forholde sig til. Når man ved, hvad der er galt, så kan man handle mere hensigtsmæssigt, tage sine forholdsregler og i det hele taget sørge for at ens barn har det så godt som muligt. Det giver ro i sjælen, det er rart med lidt afklaring.

Men, det er også som at lede efter en nål i en høstak og du er nødt til at tro på at lægerne ved hvad de gør og at undersøgelserne bliver gjort. Du kan læse om alverdens ting, og nettet er jo stort, oplysningerne mange og nogle gange, så bliver man faktisk mere ...

Annonce

... nervøs af at læse. Så pas på med det. At læse om forskellige sygdomme kan gøre dig meget mere ked af det og urolig og sålænge du ikke ved om der er tale om det ene eller det andet, så prøv at lade være selvom det er svært.

Jeg har ingen mulighed for herfra hvor jeg sidder, at kunne give dig nogen oplysninger eller idéer om hvad din datter kan fejle. Du er nødt til at tro på at lægerne gør deres bedste og det lyder også som om at hun bliver undersøgt grundigt. Hvis du har brug for en lægelig second opinion og har mulighed for at betale selv, så kan du f.eks. kontakte Privat hospitalet Hamlet. De tilbyder også undersøgelse af børnelæge.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Når alt dette er sagt, så viser det sig jo også nogle gange at man ikke finder nogen ting og at barnet er sundt og rask ...

Jeg håber du kan bruge ovenstående lidt videre, rigtig meget held og lykke :o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor