Bakterier i blodet og lav vækst

20. april 2009

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Bakterier i blodet og lav vækst

Hej Helen

Min datter på 18 mdr er startet i et forløb på en børneafdeling da hun har været syg meget ofte - også inden vuggestue-start. Det har selvfølgelig været de gængse virus sygdomme, men der har også været 1 bakterie-halsbetændelse og 2 bakterie-lungebetændelse og 1 urinvejsinfektion og ufatteligt mange gange med høj feber (over 40) og ingen andre symptomer - kun at der blev påvist bakterier i blodet.

Jeg er meget bekymret for al den antibiotika hun får, hun har fået en kur på 8-10 dage en gang om måneden ca det sidste halve år. Jeg synes det er underligt, at der ikke kan stilles en diagnose når hun har feber og bakterier i blodet? Hun har fået taget blodprøver flere gange men de har ikke fundet nogen svar endnu.

Derudover har hun knækket begge sine kurver, både højde og vægt og er kun vokset 2,5 cm de sidste 6 måneder. Da hun blev født var hun 52cm og vejede 3800, nu er hun 78,5cm og vejer 10 kg.

Næste gang jeg har en aftale med ...

Annonce

... lægen vil jeg gerne selv være lidt mere forberedt og læser selvfølgeligt meget på nettet! Om Turner Syndrom, nyresygdomme, fordøjelsessygdomme osv. Har du nogen indput til det?

Vi er meget økologiske herhjemme, er meget opmærksomme på at klæde hende rigtigt på, undgå træk og jeg vasker ofte hendes og min egne hænder. Jeg har selv støvmide-allergi så vi holder hjemmet rimeligt rent, uden at være fanatiske på nogen måde, men er der noget vi overser? Måske andre bakterie-kilder i hjemmet? Eller hvad med madrassen i vuggestuen? Eller kan hun have fået en parasit, som gør hende syg hele tiden? Jeg fik meget antibiotika under graviditeten pga blærebetændelse (det har jeg haft flere gange om året siden jeg var helt lille), kan det have gjort skade?

Nå, det var meget på een gang, men jeg håber du kan give mig nogle ideer om hvad jeg kan søge videre på, eller måske ligefrem et bud på feber/bakterie-årsagen?

Med venlig hilsen
En bekymret og træt Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder