Brev:
Bakterier i blodet og lav vækst
20. april 2009
Alder:
18 mdr.
Bakterier i blodet og lav vækst
Hej Helen
Min datter på 18 mdr er startet i et forløb på en børneafdeling da hun har været syg meget ofte - også inden vuggestue-start. Det har selvfølgelig været de gængse virus sygdomme, men der har også været 1 bakterie-halsbetændelse og 2 bakterie-lungebetændelse og 1 urinvejsinfektion og ufatteligt mange gange med høj feber (over 40) og ingen andre symptomer - kun at der blev påvist bakterier i blodet.
Jeg er meget bekymret for al den antibiotika hun får, hun har fået en kur på 8-10 dage en gang om måneden ca det sidste halve år. Jeg synes det er underligt, at der ikke kan stilles en diagnose når hun har feber og bakterier i blodet? Hun har fået taget blodprøver flere gange men de har ikke fundet nogen svar endnu.
Derudover har hun knækket begge sine kurver, både højde og vægt og er kun vokset 2,5 cm de sidste 6 måneder. Da hun blev født var hun 52cm og vejede 3800, nu er hun 78,5cm og vejer 10 kg.
Næste gang jeg har en aftale med lægen vil jeg gerne selv være lidt mere forberedt og læser selvfølgeligt meget på nettet! Om Turner Syndrom, nyresygdomme, fordøjelsessygdomme osv. Har du nogen indput til det?
Vi er meget økologiske herhjemme, er meget opmærksomme på at klæde hende rigtigt på, undgå træk og jeg vasker ofte hendes og min egne hænder. Jeg har selv støvmide-allergi så vi holder hjemmet rimeligt rent, uden at være fanatiske på nogen måde, men er der noget vi overser? Måske andre bakterie-kilder i hjemmet? Eller hvad med madrassen i vuggestuen? Eller kan hun have fået en parasit, som gør hende syg hele tiden? Jeg fik meget antibiotika under graviditeten pga blærebetændelse (det har jeg haft flere gange om året siden jeg var helt lille), kan det have gjort skade?
Nå, det var meget på een gang, men jeg håber du kan give mig nogle ideer om hvad jeg kan søge videre på, eller måske ligefrem et bud på feber/bakterie-årsagen?
Med venlig hilsen
En bekymret og træt Mor