Svar: Skrigeri i søvne - 6 mdr.
28. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Desværre har jeg lidt svartid i øjeblikket, så måske er I allerede kommet problemet nærmere hos jer siden du skrev ...
Min umiddelbare tanke, når jeg læser dig brev er nemlig at jeres dreng har ondt og højst sandsynligt fra sine ører.
Det at han falder i søvn og vågner med skrig, holder op, når I tager ham op og holder ham i lodret stilling og atter får ondt, når I lægger ham ned - ja det tyder på smerter fra ørerne. Da han samtidig har været syg med forkølelse i flere omgange og også har haft feber så er det nærliggende at tænke på om ikke han har mellemørebetændelse ...
Jeg synes du skal få en ørelæge til at tjekke hans ører og du kan ringe og bestille tid direkte, det kræver ikke henvisning fra egen læge :o)
Derudover kan tandfrembrud, nye fødevarer, udvikling osv. også spille ind, men ud fra din beskrivelse, så kunne den umiddelbare forklaring altså være ørerne ...
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske