Svar: Vågner og græder om natten II
11. september 2017
Alder:
11 mdr.
Kære E´s mor
Hvis jeres datter ikke er meget for at putte sig med dyne eller tæppe, så tvivler jeg på, hvorvidt en tyngdepose eller lignende, vil have god effekt.. Det afhænger dog af, om du fornemmer, at hun har brug for at føle sig omsluttet og har brug for at føle sig samlet kropsligt...
Har hun fået en juniordyne? Hun er knap et år, så det kunne være en idé at skifte til en juniordyne nu, den er større og vil kunne svøbe sig omkring hende på en anden måde end babydynen, og det kunne være et forsøg værd med en større dyne, før I prøver med "specieldyner" tænker jeg ... :)
Det er synd, at hun sover så uroligt og bliver så ked af det.. det lyder rigtig hårdt i længden, og jeg kan godt forstå, hvis du er træt... Det lyder dog som om, at I allerede gør alt, hvad I kan, og at tiden et eller andet sted må arbejde for jer. Uanset om det så er ørerne, tænderne, drømmeaktivitet, natteskræk eller hvad der nu spiller ind. Prøv dog at holde fast i de gode rutiner, som I allerede har - godnatgrød, falde i søvn i egen seng uden flasken i munden osv. Det er rigtig fint. Og det er også helt okay, hvis hun tidlig morgen kommer over til jer og sover videre der - så længe hun starter i egen seng og ikke rykker tidspunktet frem, så det bliver tidligere og tidligere, at hun ligger hos jer. Ligesom du som sagt skal være påpasselig med sutten i munden hele natten... prøv at finde balancen mellem at give hende den nærhed, som hun søger, og samtidig ikke få skabt nye rutiner og vaner, der vil give jer ekstra udfordringer på sigt...
Rigtig meget held og lykke! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske