Svar: Søn på 5½ ikke renlig
31. januar 2004
Alder:
5 år, 6 mdr.
Mit umiddelbare bud er nok en blanding af de to grunde du selv giver. Tingene hører jo sammen.
Jeg tror at jeres søn søger at få opmærksomhed. Noget han måske har manglet, netop fordi I begge har været syge. AT have ondt i ryggen, nedsætter jo ens evne til f.eks. at spille bold i haven, lave brydekamp på gulvet, men også at man måske lidt ofte svarer "lige om lidt - jeg skal lige ligge lidt her".
Samtidig tror jeg han har svært ved at overskue situationen. Han har ondt af jer og er bange for at gøre noget forkert. Måske føler han også at det er hans skyld, at I har det dårligt, eller måske er han bange for at miste jer. Grundene kan være mange.
Jeg tror helt sikkert at hans manglende renlighed hænger sammen med ovenstående og det er vigtigt, at han har nogen han føler tillid til at tale med. Det er ikke sikkert at det kan være jer forældre, men så måske en bedsteforældre eller en anden han har det godt sammen med.
Det kunne også være en idé at I kontaktede egen læge, for at få en snak med ham/hende om, hvordan I skal forholde jer.
Held og lykke også med den forestående operation.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske